23 Nisan 2016 Cumartesi

Rabb'im Sana Bin Şükür

"Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın kısa bir süre önce ziyaret ettiği Ekvador 7,8 büyüklüğünde bir depremle sarsıldı. Ölüler, yaralılar var."

Bu akıl, mantık, zekâ şaheseri cümleyi kuran kişi; Hürriyet Yazı İşleri Müdürü Tufan Türenç!.. "Bir kitap okudum, hayatım değişti." diyorlar ya "Bir cümle okudum, hayatım değişti." diyorum ben de... Bu cümle, beni benden aldı... Ülke ismini yanlış yazmış olsa da bu cümleyi okuyunca çarpıldım herkes gibi ben de... Allah'ım bu ne orantısız zekâ!.. Bu, mantığı iflas ettiren, ne akıl almaz mantık!.. Bu ne tanımlanamaz bir akıl yürütme!.. Bu analizi yapabilmek için Türkiye'nin "Amiral Gemi"si dedikleri bir gazetede yazıyor olmak lazım... Bu da yetmez, o gazetede Yazı İşleri Müdürü olmak lazım... Recep Tayyip Erdoğan'ın Ekvador gezisiyle deprem arasında ilişki kurup sorumlunun Erdoğan olduğunu ilan edebilmek için aşırı çağdaş, fena Kemalist, iflah olmaz laik olmak lazım... Ama illa da Doğan Medya Grubu'nun da ekmeğini yemek, suyunu içmek lazım... Yoksa sıradan bir gazeteci olarak böyle bir cümleyi kurmanız mümkünsüzdür.

Halk TV'de Ayşenur Arslan'ın programına konuk olan Pelin Batu, Marmaray'ın raydan çıkma olayı üzerinden hükümeti köşeye sıkıştırmak isterken sosyal medyada çok fena sıkıştırdılar kendisini... "Hızlı tren dediler sonra mühendisler ortaya çıktı, hızlı tren değil, sadece daha fazla kömür atarak hızlandırıp raydan çıkmıştı. Dolayısıyla insanlar ölmüştü." diyerek Sakarya'nın Pamukova ilçesinde meydana gelen hızlandırılmış tren kazasını gündeme getirdi. Bu aşırı çağdaş hanım da iftira, yalan, hakaret de hızını alamayınca hızlı trenin altında kaldı. Başkalarına kara çalmaya çalışırken yüzü kömür karası oldu ama anlayamadığını kendini savunmak için attığı mesajda gösterdi. Batu,"Bahsedilen başka tren, yıllar öncesinin bir kazası: ne kadar kötücül, ne kadar bel altı düşündüğünüzü yine kanıtladınız. Ne terbiyesizsiniz!" diyerek terbiye sınırlarını iyice aştı... Hem hızlı tren denen hem de kaza olup ölenlerin olduğu ve hem de bu hükûmet döneminde olan kazanın hangi kaza olduğunu açıklasa da özür dilesek çok terbiyeli, aşırı çağdaş, kininden kalbi kömür karasından daha çok kararmış bu hanımefendiden!..

Bunlar son günlerde gözümüze çarpan, söylemleriyle gündeme gelerek kendini rezil eden hastalıklı tiplerden birkaçı... Ama bunlardan -sayıları oldukça azalsa da- hâlâ çok var. Ama olsun... Allah, hiçbir canlıyı boşa yaratmamıştır. Rabb'imin Tufan Türenç, Pelin Batu gibileri yaratmasında da bir hikmet vardır biz anlayamasak da...

Belki de şükür vesilesi olsun diye Rabb'im onları aramıza saldı: Allah'ım beni bir Tufan Türenç, Pelin Batugiller familyasından yaratmadığın için sana binlerce şükürler olsun!.. Her gün sabah namazına kalkınca erkeksen Tufan Türenç, kadınsan Pelin Batugillerden biri olarak uyanmadığına ne kadar şükretsen azdır. İnsan olmak, insan kalabilmek ne kadar güzel!.. Kıymetini bilelim ve şükrümüzü artıralım...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder